تغذیه و رژیم درمانی
آموزش تغذیه و تبادل اطلاعات تغذیه ای و رژیم درمانی . سیدداودحسینی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
مشاهده و دانلود فیلم های آموزشی
شارژ رایتل
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تغذیه و رژیم درمانی و آدرس sdh-diet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









نويسندگان
سیدداودحسینی

آخرین مطالب


 


خبرآنلاین: چندی پیش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که خوردن ۵۰ گرم گوشت‌های فرآوری شده، در روز احتمال مبتلا شدن به سرطان را ۱۸ درصد افزایش می‌دهد. همچنین در این گزارش گفته شده که گوشت قرمز هم ممکن است باعث ایجاد سرطان شود، اما هنوز دلایل کافی برای اثبات آن به‌دست نیامده است.

سازمان تحقیقات درباره‌ سرطان کشور انگلستان (Cancer Research UK) هم گفته که بهتر است مصرف گوشت قرمز را بسیار کم کرد و ساندویچ بیکن ممکن است، احتمال بروز سرطان در افراد را افزایش دهد در گوشت‌های فرآوری شده، تغییراتی ایجاد می‌شود که عمر استفاده از آنها افزایش پیدا کند یا مزه‌ آنها با دودی کردن، اضافه کردن نمک و پخت به روش‌های مختلف تغییر کند.
 
گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس، هات‌داگ و سالامی به دلیل تغییراتی که در آنها ایجاد شده، موجب به خطر افتادن سلامتی می‌شوند. برای تولید این گوشت‌ها کارهای شیمیایی مختلفی انجام می‌شود که احتمال بروز سرطان در مردم را افزایش می‌دهند.

همچنین پخت غذا در دمای بالا مانند کباب کردن گوشت در باربیکیو مواد شیمایی سرطان‌زا به وجود می‌آورد. در کشور انگلستان ۶ درصد از مردم احتمال دارد که سرطان مبتلا شوند. اگر این افراد در طول روز ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده استفاده کنند، این آمار به ۷ درصد می‌رسد.
 
استفاده از خمیرمرغ غیرمجاز
 
در این میان رئیس سازمان غذا و دارو درباره مصرف افراطی و روزانه سوسیس و کالباس گفت: نگرانی های ما در زمینه سوسیس و کالباس مانند گذشته همچنان وجود دارد و این امر نیازمند نظارت بیشتری است.
 
دکتر رسول دیناروند درباره سلامت فرآورده های پروتئینی به ویژه سوسیس و کالباس ها، با ابراز نگرانی نسبت به استفاده از نوعی خمیر مرغ غیرمجاز در تهیه برخی از سوسیس و کالباس ها، گفت: اقداماتی در این زمینه در حال انجام است که این خمیرهای غیرمجاز جمع آوری شوند. ما مصرف منطقی خمیر مرغی که از منابع قابل تایید استحصال می شود را دنبال می کنیم.
 
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مباحث بهداشتی مشکل اصلی فرآورده های پروتئینی نیست، بلکه مشکل اصلی آن است که تغذیه جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را برهم می زند. بر این اساس مصرف افراطی و روزانه این فرآورده ها به هیچ وجه توصیه نمی شود و از نظر تغذیه ای کاری خطرناک است. در مجموع افزایش سلامت جامعه هدف اصلی وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروست.
 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...